بین الملل

پمپ آب خانگی بی صدا

آیا پمپ آب خانگی بی صدا واقعا وجود دارد ؟ صدای پمپ آب میتواند برای هرکس به ویژه در هنگام شب آزار دهنده باشد و باعث سلب آسایش شما شود ، پس در هنگام خرید پمپ آب باید علاوه برتوجه به کیفیت و میزان مصرف پمپ آب باید به صدای آن نیز توجه کرد . به همین دلیل در این مقاله به بررسی پمپ آب خانگی بی صدا پرداخته ایم .

پمپ آب های خانگی کم صدا

به طور کلی پمپ های خانگی و صنعتی به دلیل قدرت زیادی که دارند ، به گونه ای طراحی شدند که تحت هر شرایطی صدای زیادی تولید میکنند و پمپ های بی صدا دروغی بیش نیستند ، اما بعضی پمپ ها وجود دارند که صدای کمتری نسبت به دیگر پمپ ها دارند و صدای آنها قابل تحمل تر است . به عبارت دیگر میتوان این پمپ هارا پمپ های کم صدا نامید . باید دانست که هرچه تعداد اسب پمپ کمتر باشد ، صدای پمپ نیز کمتر است ، اما صدای کمتر ، قدرت کمتر را نیز برای شما به همراه دارد . برای مثال نمیتوان از یک پمپ نیم اسبی ، در یک ساختمان 5 طبقه استفاده کرد .

بهترین پمپ های آب کم صدا

همانطور که در بالا گفته شد ، هرچه اسب پمپ کمتر باشد ، صدای آن نیز کمتر است . اما راه دیگری برای داشتن یک پمپ بی صدا وجود دارد ، برخی برند هایی هستند که به دلیل کیفیت بالایی که دارند ، صدای کمتری نیز دارند . بهترین این برند ها در ایران را می توان به پمپ های پنتاکس و داب معرفی کرد .

عوامل موثر درصدای پمپ آب سانتریفیوژی

اگر قصد استفاده از پمپ سانتریفیوژی دارید ، عوامل زیر میتواند به بی صدایی پمپ آب کمک کند .

  • نحوه نصب : برای جلوگیری از لرزش ، پمپ را محکم کنید . پمپ آب باید پایین تر از سطح آب باشد و یا طوری قرار گیرد که هنگام ورود آب ، به پمپ فشار وارد نشود .
  • توان و قدرت پمپ : اگر پمپی تهیه کنید که توانی بیش از حد مورد نیاز شما داشته باشد ، فشار قوی تری را ایجاد میکند که در نتیجه صدای بیشتری نیز تولید میشود . در نتیجه پمپی انتخاب کنید که توان آن بیش از حد نیاز شما نباشد .
  • خرابی یاتاقان ها : یکی از عواملی که تاثیر زیادی در صدای پمپ آب دارد می تواند از خرابی یاتاقان ها یا بلبرینگ های پمپ آب باشد..
  • فرسایش پروانه پمپ : فرسودگی یا جرم گرفتن پروانه پمپ نیز میتواند صدای زیادی تولید کند که باید به آن توجه زیادی کرد .

پمپ آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس یکی از بهترین پمپ آب های ایتالیایی در بازار ایران است ، این پمپ آب به دلیل تکنولوژی جدیدی که در آن به کار رفته شده است را میتوان به یکی از بی صدا ترین پمپ آب ها در نظر گرفت . این پمپ آب نه تنها در ایران ، بلکه در دیگر کشور ها محبوبیت زیادی دارد . این پمپ آب مدل های زیادی دارد ، اما در میان آنها سری cm است که با داشتن یک سانتریفیوژ تک پروانه ای ، مناسب مصارف خانگی است . یکی دیگر از سری های این پمپ آب ، سری pm میباشد که بیشتر برای آبیاری باغ ها یا زمین کشاورزی استفاده میشود . در سری cb نیز از سری پمپ های دو پروانه است که صدای زیادی تولید میکند و نمیتوان این سری را یکی از پمپ های کم صدا نامید .

پمپ آب داب

این برند نیز مانند پنتاکس ، توسط یکی از شرکت های ایتالیایی تولید میشود و با کیفیت بالا و طراحی خوبی که دارد میتوان به عنوان پمپ آب های بی صدا در نظر گرفت . این نوع پمپ مانند پمپ های پنتاکس مورد توجه کشور های بین المللی زیادی قرار گرفته است . از دیگر ویژگی های این پمپ نیز میتوان به طول عمر بالای آن اشاره کرد . پمپ های داب نیز سری مختلفی دارند که محبوب ترین آن برای مصارف خانگی kp میباشد که معروف به پمپ های توربینی یا محیطی میباشند که در یک اسب و نیم اسب بخار تولید میشنود .

همان طور که در مقاله گفته شد پمپ کاملا بی صدا وجود ندارد اما بعضی پمپ ها در بازار وجود دارند که به دلیل کیفیت بالایی که دارند می توان به عنوان پمپ کم صدا در نظر گرفت . البته این نکته هم باید در نظر گرفت که پمپ هایی که اسب بخار کمتری دارند و کیفیت آنها بیشتر است نیز پمپ های کم صدایی یباشند . امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده ، لطفا نظرات خود را برای ما ارسال کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا