خودرو

صدای تق تق عقب ماشین در دست انداز

برای همه ما پیش آمده که داخل اتاق خودرو صداهای ناهنجار و نامتعارفی می شنویم و به دنبال صداگیری اتاق خودرو و دلیل این صداها می گردیم. اکثر اوقات دلیل و منشا اینگونه صداهای مزاحم جنس بد و پلاستیکی قطعات، نبود عایق بندی مناسب، عدم نصب دقیق، باز و بست غیراصولی قطعات برای نصب باند، مانیتور، سنسور دنده عقب و دیگر قطعات اضافی است.

اگر دارای خودرو پژو پارس هستید و در حین رانندگی صداهای آزار دهنده‌ای از قسمت‌های مختلف اتاق خودرو به گوشتان می رسد که باعث ناراحتیتان می شود و به دنبال نحوه صداگیری طاقچه خودرو برای انواع خودرو هستید، می توانید به صفحه آموزش صداگیری درب پژو پارس مراجعه گنید.

علت سر و صدای داخل کابین خودرو چیست؟

1- صدای موتور داخل خودرو

اگر خودروی شما دارای یک موتور بنزینی، دیزل، LPG یا CNG باشد، باید برای علمکرد صحیح و جلوگیری از ورود صدا به کابین، در دور پایین و بالا، صدای موتور به صورت نرمال به گوشتان برسد.

در غیر این صورت موتوری که باعث ایجاد سر و صدا در قسمت جلو ماشین شود، به تدریج این صدا را به داخل کابین انتقال خواهد داد. بنابراین به‌عنوان یک نقطه شروع، از سلامت موتور مکانیکی خود اطمینان حاصل کنید.

2- صدا های اگزوز

اگر بخواهید صدای اگزوز خود را به‌عنوان یک صدا خفه‌کن برای ایجاد جریان آزاد در خودرو استفاده کنید، این کار در طولانی‌مدت به‌دلیل تمایل به زنگ زدن و ایجاد حفره‌های کوچک در قسمت اگزوز خودرو باعث ایجاد سر و صدا در کابین می‌شود.

3- سر و صدا در قطعات تعلیقی

یکی از منابع عمده در تولید سر و صدا قسمت‌های تعلیقی خودرو مانند میله‌های اتصال واشر، اتصالات توپی و بلبرینگی است که در صورت عدم چکاپ و کم‌کاری در رسیدگی به این قطعات باعث بروز مشکلات صدایی در قسمت کابین ماشین نیز می‌شوند.

4- پیچیدان صدای باد داخل ماشین

سر و صداهای باد ناشی از سرعت بالا در جاده، در بسیاری از خودروها اجتناب‌ناپذیر است، این موارد در خودروهای سبک‌تر مانند SUV بیشتر به چشم می‌آید، اما شما می‌توانید با اعمال برخی تغییرات، این نویزها در قسمت کابین را به حداقل برسانید.

یکی از این راه‌ها این است که شما می‌توانید پوششی در قسمت نواری درب‌ها و پوشش سقف ایجاد کنید که فضایی با قابلیت عایق صدا تا حد ممکن را فراهم می‌کند. نکته مهم نصب درست این عایق‌ها برای بهره‌وری بیشتر در جهت کم کردن صدا در قسمت کابین است.

5- صدای داخل خودرو ناشی از جاده

برای کم کردن صدای ناشی از جاده شما می‌توانید با دو راه حل پیشنهادی ما از صداهای مزاحم تا حد زیادی جلوگیری کنید.

  1. استفاده از لاستیک‌هایی با ساختار نرم‌تر در مواد استفاده شده در آن‌ها و همچنین تنظیم باد لاستیک‌ها به‌طوری‌که کشیدگی در قسمت برخورد با سطح جاده را با کمترین سطح نویز انجام دهد.
  2. ایجاد یک کفپوش مستحکم و ترجیحا با لایه ضخیم‌تر که بتواند صدا را در قسمت زیرین خودرو تا حد زیادی کاهش دهد و از ورود آن به قسمت کابین جلوگیری کند.

6- عملکرد نادرست قطعات الکتریکی

معمولا به‌دلیل خوردگی و فرسودگی بیش از حد قطعات الکتریکی همچون رله‌ها، موتور، برف پاک‌کن، بخاری، انژکتور و حتی پمپ بنزین، تمرکز راننده مختل می‌شود که با چکاپ به‌موقع می‌توان از خطرات احتمالی در بعضی از این قطعات مثل خرابی پمپ بنزین جلوگیری کرد.

7- ایراد در قسمت‌های تریمی

به تمام قطعاتی که در داخل خودرو قرار دارند «قطعات تریمی خودرو» گفته می‌شود. گاهی اوقات تغییر دما در قسمت‌های مختلف باعث خوردگی یا ایجاد ناهماهنگی‌هایی در ساختار قطعات تریمی می‌شود که یکی از مهم‌ترین عوامل آن کیفیت و مواد اولیه به‌کار رفته شده در آن محصولات است که در نتیجه باعث ایجاد سر و صدا در داخل کابین می‌شود.

البته عدم نصب درست آچار چرخ یا تجهیزات مثل جک خودرو یا زاپاس که معمولا در قسمت صندوق عقب ماشین‌ها جای می‌گیرند باعث ایجاد سرو صدا در کابین خودرو می‌شود.

8- سر و صدای سیالات موجود در خودرو

یکی از نکات حائز اهمیت و مشترک بین بسیاری از خودروهای مایعاتی مانند گاز کولر یا ضدیخ‌ها است که معمولا به دلیل شارژ ناقص در قسمت زیر داشبورد صدایی را از خود ایجاد می‌کنند یا حتی صدای آب با صدای فوران کننده می‌تواند دلیل بر عملکرد ناقص رادیاتور خودرو شما باشد.

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید و برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن خودرو به دنبال معتبرترین سرویس کارشناسی خودرو هستید، می توانید همین حالا به صفحه کارشناسی خودرو مراجعه کنید و درخواست کارشناسی خود را ثبت کنید.

علت صدای زیاد موتور پژو پارس و جلوگیری از ورود صدای موتور به اتاق ۲۰۶

کمپانی رولز رویس ماشین های می سازد که با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت هم داخل خودرو بی سر صدا است. ولی داشتن همچین اتومبیلی با قیمت گرانی که دارد دست یافتنی نیست. با آی آر میکس همراه باشید تا صداگیری اتاق ماشینتان را خودتان انجام دهید.

در قدم اول باید بدانید چه صداهای در اتاق ماشین شما ممکن است بوجود بیاید:

  • صدای موتور
  • سر و صدای بیرون از خودرو شما
  • سر و صدای قطعات ماشین
  • سر و صدای باد
  • سر و صدای خیابان و جاده

ابتدا به سر و صدای باد و جاده که در اتاق ماشین بوجود می آید می پردازیم.

نحوه صداگیری اتاق ماشین در اثر باد

سر و صدای باد با افزایش سرعت خودرو داخل اتاق ماشین افزایش پیدا می کند. به ویژه برای خودرو های که از نظر آیرودینامیکی (طراحی خودرو) ضعیف هستند. اما با انجام دادن یک سری نکات این مشکل هم تا حدودی می شود کاهش داد.

  • موادی به نام Dampmat و Dynamat که شبیه ایزوگام است و مثل ایزوگام نصب می شود. دمپینگ‌ها بر پایه قیر و موم ساخته شده است و روی آنها یک لایه آلومینیوم پوشیده شده است. تمام دمپینگ مت‌ها خاصیت خود چسبی دارند و به علت خاصیت انعطاف‌پذیری بالا می‌توان هر‌ روزنه را پوشش داد و به خوبی نقاط مورد نظر را عایق کرد و کارایی عایق صوتی را دارد و باعث صداگیری اتاق ماشین می شود.

  • زه های دور پنجره عاملی دیگری برای ورود سر و صدا به داخل اتاق ماشین است که با عایق بندی آنها تا حدود زیادی سر و صدای داخل اتاق ماشین کم می شود. که برای انجام دادن این مراحل بهتر است به مرکز تخصصی صداگیری خودرو مشهد و دیگر شهرها مراجعه نمایید.

روش صداگیری خودرو سمند، درب ۴۰۵

دو راه برای کاهش سر و صدای داخل اتاق ماشین وجود دارد:

  • عوض کردن لاستیک های خودرو تفاوت قابل توجهی در کاهش صداگیری اتاق ماشین دارد. سعی کنید در خرید لاستیک هزینه بیشتری پرداخت کنید چون هر چقدر مواد تشکیل دهنده لاستیک نرم و بهتر باشد صدای کمتری هم تولید می کند.
  • از Dampmat در کف ماشین، در ها و کلا در تمام کف خودرو استفاده کنید که به میزن قابل توجهی باعث کاهش سر و صدای خودور در اتاق می شود. استفاده از یک پوشش پلاستیکی در کف خودرو باعث کاهش نفوذ سر و صدا به داخل اتاق ماشین می شود که برای انجام این مراحل به مرکز تخصصی صداگیری خودرو تهران و .. مراجعه کنید.

یکی از خدماتی که در اتوصافکار به شما مشتریان عزیز ارائه میشود، خدمات صافکاری و نقاشی میباشد. شما میتوانید برای دریافت خدمات صافکاری با کمترین قیمت و در کوتاه ترین زمان به صفحه صافکاری  مراجعه کنید و لیست بهترین صافکاری های تهران را دریافت کنید.

صداگیری بدنه صندوق عقب پرشیا

پژو پارس یا پژو پرشیا  خودرو ساخت ایران خودرو می باشد. پرشیا فیس لیفتی از ۴۰۵ و ۶۰۵ می باشد. صندوق عقب پرشیا از قسمت هایی است که پس از مدتی سرو صدا ی ازار دهنده تولید می کند. منبع این صدا ممکن است کف صندوق ، زاپاس بند ، دیواره صندوق و درب صندوق باشد.

اجرت صداگیری صندوق عقب تنها پس از کارشناسی تعیین می شود. در مرکز وستینال کارشناسی خودرو به صورت رایگان انجام می شود.

کافیست با همکاران ما در وستینال تماس بگیر تا از سر و صدای مزاحم خودرو خود رها شوید.

وستینال به تمامی خدمات خود ۳ ماه ضمانت ارائه می دهد.

صداگیری اتاق و ستون پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ خودر. سواری تولید شرکت پژو می باشد که به دلیل هندلینگ بالا ، ‌جذابیت ظاهری و شتاب بالا و مصرف سوخت پایین طرفداران زیادی دارد.

تصویر مقابل نمونه ای از صداگیری اتاق و ستون ۲۰۶ می باشد که در مرکز صداگیری وستینال انجام شده است.

اگر خودرو شما دچار سروصدای اتاق و ستون می باشد با تماس با همکاران ما در وستینال و مراجعه حضوری ضمن برخورداری از کارشناسی رایگان خودرو ، از سه ماه ضمانت خدمات بهرمن خواهید شد.

با صداگیری اتاق خودرو ارامش خود و سرنشینانتان را فراهم کنید.

صداگیری اتاق ماشین به کمک تعمیر قسمت‌های مختلف

اگر صدایی که از خودرو شنیده می‌شود مشکلات ماشین را در بر می‌گیرد و در هر جاده و شرایطی صدا با شدت کمتر یا بیشتری شنیده می‌شود، باید ریشه آن را در خودرو و بخش‌های مختلف آن پیدا کنید.

سیستم موتور، اگزوز، جلوبندی خودرو ممکن است مشکل پیدا کرده باشند. در اکثر مواقع باید دقت داشته باشید که این صداها نه تنها یک صدای مزاحم نیستند بلکه آلارم خطر برای بخش‌های مختلف خودروی‌تان محسوب می‌شوند.

صداهایی که سبب می‌شود تا هنگام حرکت مانند خراشیدن، جیغ کشیدن و هر صدای غیر عادی دیگری از خودرو بشنوید، نشان می‌دهد که بخش‌های مکانیکی خودرو به خوبی کار نمی‌کند.

اگر خودتان در این زمینه سررشته داشته باشید با دقت به صداها می‌توانید این مسئله را تشخیص دهید که مشکل از کجای خودرو است. در غیر این صورت بهتر است هر چه سریع‌تر خودروی خود را به یک تعمیرکار ماهر نشان دهید؛ زیرا ممکن است در صورت بی توجهی هزینه‌های گزافی را بر دوشتان بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا