خودرو

مزایا و معایب رینگ اسپرت + نکات مهم به هنگام انتخاب و خرید آن

رینگ اسپورت، برای تمامی خودرو ها از ماشین های سواری معمولی که در خیابان می‌بینید تا وانت ها و ماشین های سنگین کاربرد دارد. شما در انتهای این مقاله با انواع مختلف رینگ، بهترین سایز رینگ، مزایای رینگ اسپرت و همینطور قیمت رینگ اسپرت اشنا خواهید شد.

استفاده از رینگ اسپرت مزایا و معایبی دارد که پیش از انتخاب لاستیک، حتما باید به آن ها آگاه باشید تا انتخابی هوشمندانه داشته باشید. اگر به دنبال بهترین رینگ اسپرت برای خودرو 206 خود هستید و میخواهید اطلاعات بیشتر ی در این زمنیه کسب کنید به شما پیشنهاد می کنیم به صفحه بهترین رینگ اسپرت برای 206 مراجعه کنید.

بهترین رینگ اسپرت برای ۲۰۶

در جواب سوال بالا باید بگوییم که خودروهای ۲۰۶ اولین ماشین های اسپرت ای هستند که توسط شرکت ایران این نوع خودروها عرضه شده اند همچنین اسپرت بودن این نوع خودرو موج بر این شد که که در زمان کم و با سرعت باور نکردنی جای خود را در میان جوانان ایرانی باز کنند و تبدیل به یک خودروی بسیار پرطرفدار شود اما با به کار بردن رینگ نامناسب شب در این خودرو امکان دارد که ظاهر این خودرو از حالت اسپرت و زیبا خارج شود پس نتیجه میگیریم که رینگ ای که برای انتخاب خودرو استفاده می کنید باید ظاهری مناسب داشته باشد تا به خودرویی شمال زیبایی ببخشد.
در پاسخ به سوال بسیاری از کاربران که کدام رینگ اسپرت 206 مناسب است باید بگویم که اول از همه باید جنس های رینگ ها را بشناسید بیشتر سازندگان خودرو برای تولید رینگ خودرو از فولاد استفاده می کند کند همچنین آلیاژهای مانند آلومینیوم نیز گزینه مناسب برای استفاده از رنگ می باشد که مزایای آن شکل پذیری راحت می باشد که این نوع از رینگ ها نمای جذاب و سبک بودن آن محسوب می شود، همچنین انتخاب سایز های مناسب رینگ اسپرت برای خودروها اهمیت بسیار زیادی دارند.
رینگ های اسپرت نیازمند استفاده از لاستیک های پهن هستند که همچنین این موجب می شود که اصطکاک خودرو با زمین بیشتر شود که خود این موضوع مزایا و معایبی دارد که از مزایای آن می‌توان به فرمان پذیری بهتر و زیبایی بیشتر خودرو و همچنین از میان معایب آن می‌توان به عدم راحتی سرنشینان اشاره کرد.

بهترین سایز رینگ اسپرت برای 206

رینگ های اسپرت سایز ۱۵ اینچ یکی از بهترین و مناسب ترین رینگ های اسپرت برای خودرو ۲۰۶ استفاده می شود که البته استفاده از رینگ های سایز ۱۴ اینچی هم می توان استفاده کرد.
همچنین باید به این نکته توجه داشت که پهنای مناسب رینگ اسپرت برای خودرو ۲۰۶ پنج و نیم اینچ است است که این این امر سبب می شود که سوئیچ زیاد و تعادل خودرو و همچنین از فرمان پذیری بالایی بهره مند شوند.
یکی دیگر از از مزایای این نوع رینگ این است که فرمان پذیری خودرو بخصوص در سر پیچ ها کمک بسیار فراوانی به افزایش سطح کیفیت و رانندگی شما اضافه می شود.

به یاد داشته باشید که پهنای بیش از حد لاستیک موجب فشار زیاد موتور خودرو و آسیب دیدن جلوبندی خودرو میشود همچنین علت اصلی آن نیز همان اصطکاک لاستیک با سطح زمین است که سبب می شود خودرو انرژی بیشتری برای حرکت دادن استفاده کند.

شاید کمتر فروشگاهی را بتوان یافت که در زمینه خرید و فروش انواع رینگ اسپرت فابریکی فعالیت کند زیرا این دسته از رینگ ها کمیاب تر از دیگر انواع رینگ مانند رینگ های معمولی و یا اسپرت هستند. فروشگاه چرخ و یدک سال هاست که در زمینه خرید و فروش انواع رینگ اسپرت فابریکی فعالیت میکند و میتوانید رینگ اسپرت فابریکی متناسب با خودروی خود را از این فروشگاه تهیه نمایید.

یکی از خدماتی که مجموعه اتوصافکار به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد، خدمات صافکاری و نقاشی میباشد. شما میتوانید برای دریافت خدمات صافکاری با کمترین قیمت و در کوتاه ترین زمان به صفحه صافکاری مراجعه کنید و لیست بهترین صافکاری های تهران را دریافت کنید.

مزایای رینگ اسپرت

رینگ اسپرت علاوه بر اینکه جلوه ظاهری بسیار زیبایی را برای خودرو ایجاد میکند مزایای دیگری را نیز برای خودرو بوجود می آورد. یکی از مزیت های ایجاد شده با استفاده از رینگ اسپرت به فرمان پذیری بسیار خوب خودرو مربوط میشود. خودرو با استفاده از رینگ اسپرت فرمان پذیری بهتری بخصوص در سرعت بالا و همچنین در پیچ ها پیدا خواهد کرد. رینگ اسپرت مانور دهی خودرو را در صورت شرکت در مسابقات اتومبیلرانی تا حد زیادی ارتقا خواهد داد در صورتی که رینگ های معمولی چندان راندمان و قدرت مانوری ندارند. سطح تماس لاستیک با استفاده از رینگ اسپرت تا حد زیادی افزایش می یابد و به همین دلیل کیفیت ترمزگیری لاستیک و در نتیجه خودرو نیز افزایش می یابد. رینگ های اسپرت به دلیل جنس سختی که دارند به راحتی فرسوده نمیشوند و  از عمر طولانی تری نسبت به رینگ های معمولی برخوردار هستند.

قیمت رینگ اسپرت فابریکی

رینگ های اسپرت فابریکی از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند و بستگی دارد که خودروی شما در چه برند و مدلی باشد که از این رو اگر خودروی رده بالایی را در اختیار دارید در نتیجه باید هزینه بیشتری برای خرید آن پرداخت نمایید. اما در صورتیکه فروشگاه چرخ و یدک را انتخاب کرده باشید در نتیجه میتوانید با پرداخت هزینه مناسبی رینگ اسپرت را مناسب خودروی خود تهیه نمایید. 

فروشگاه چرخ و یدک بصورت اختصاصی در زمینه فروش انواع رینگ اسپرت و  رینگ فابریکی فعالیت میکند  و مدل های بسیار متنوع و زیبایی از رینگ ها را برای فروش موجود دارد که میتوانید بر اساس نوع خودرو و همچنین سلیقه خود بهترین رینگ را خریداری نمایید.

یکی از ابزارهایی که میتواند یک خودروی معمولی را تا حدی به یک خودروی اسپرت تبدیل کند و جلوه ظاهری آنرا نیز به طور کلی متحول کرده و آنرا از حالت معمولی به اسپرت تبدیل کندرینگ اسپرت میباشد. رینگ اسپرت همانطور که از نامش پیداست از دسته رینگ های معمولی نیست و با شکل و ظاهر متفاوتی بفروش میرسد. رینگ اسپرت یکی از رینگ های پر طرفدار بخصوص در میان جوانان است و میتوانند با این دسته رینگ ها به خوبی خودروی خود را از یک خودروی معمولی استاندارد به یک خودروی اسپرت تبدیل کنند. البته درست که اسپرت کردن خودرو زمانی انجام میشود که بتوان تغییرات اساسی در بخش موتوری و فنی ایجاد نمود اما رینگ اسپرت، ظاهر و همچنین تا حدودی عملکرد خودرو را تغییر خواهد داد. برخی از خودروها بخصوص خودروهای داخلی  از رینگ فابریکی استفاده میکنند که این رینگها چندان جذابیتی ندارند که با استفاده از رینگ های اسپرت میتوان تغییرات زیادی را برای خودرو ایجاد نمود. البته رینگ فابریکی برخی خودروها بطور مثال خودروهای خارجی اسپرت است که میتواند نیاز مالک خودرو و افرادی که به اسپرت بودن خودرو علاقه زیادی دارند مرتفع سازد.

معرفی انواع مختلفی از رینگ ها

رینگ های شرکتی: رینگ های شرکتی از قدیمی ترین رینگ چرخ های موجود در بازار کشورمان هستند که از جنس فولاد ساخته و پرداخته می شوند و فوق العاده مقاوم و مستحکم هستند و می توان بدون هیچ ترس و دلهره ای از آن ها در مسیرهای پر از چاله و چوله استفاده کرد.

انتخاب این نوع از رینگ ها معمولا برای کسانی مناسب است که راننده جاده هستند و تایم کمتری از رانندگی خود را در دل مسیرهای شهری می گذرانند. رینگ های فولادی از قابلیت استفاده در هر نوع شرایط جاده را دارا می باشند و از وزن بیشتری نیز به نسبت مدل های اسپرت برخوردارند.

رینگ های فولادی به سبب ساختار آهنی و کربنی خود از جذابیت های ظاهری بالایی برخوردار نیستند و به همین خاطر اغلب بر روی آن ها از قالپاق استفاده می شود.

رینگ های اسپرت: این دسته از رینگ ها با آلیاژ آلومینیومی و منیزیمی ساخته می شوند و از لحاظ وزنی به مراتب سبک تر از مدل های فولادی یا همان شرکتی هستند اما خب از نظر مقاومتی در مرتبه پایین تری از رینگ های فولادی قرار دارند.

استفاده از رینگ های اسپرت زیبایی خیره کننده ای را به چرخ های خودروی شما منتقل می کند و به همین خاطر نیز جدیدا خودروسازان برتر دنیا از این مدل رینگ ها برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده می کنند.

با این حال اما یادتان باشد که از این مدل رینگ ها نمی توان در جاده های سخت و ناهموار کشورمان استفاده کرد و بیشتر اگر راننده شهری هستید و در داخل شهر با خودرویتان تردد می کنید، بهتر است از این مدل رینگ ها بر روی چرخ های اتومبیل تان استفاده نمایید.

از دیگر خدمات اتوصافکار که شما عزیزان می توانید از آن بهره مند شوید، صافکاری به روش pdr میباشد. اگر میخواهید لیست قیمت صافکاری به روش pdr را در سراسر تهران جویا شوید میتوانید به صفحه هزینه صافکاری pdr مراجعه کنید.

راهنمای خرید رینگ اسپرت و انتخاب بین انواع آن

یکی از نکاتی که در راهنمای خرید رینگ اسپرت به آن توجه می شود، انتخاب نوع مناسب از بین انواع رینگ اسپرت است. دو نوع رینگ برای ماشین ها وجود دارد؛ رینگ اسپرت آلیاژی و رینگ اسپرت فولادی که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارا هستند.

رینگ اسپرت آلیاژی

در ساخت رینگ اسپرت آلیاژی از آلیاژ آلومینیوم با منیزیم استفاده می شود. این نوع رینگ ها در مقایسه با رینگ های از جنس فولاد سبک تر هستند و زیبایی بیش تری دارند. افرادی که گذرشان به جاده های خاکی نمی افتد، می توانند با خیال راحت این نوع رینگ را برای خودروی خود مورد استفاده قرار دهند.

رینگ اسپرت فولادی

رینگ فولادی با توجه به جنس آن دارای ویژگی هایی است که شما با در نظر گرفتن این خصوصیت ها و بسته به شرایط رانندگی خود می توانید برای خرید رینگ اسپرت بهترین تصمیم را بگیرید. ویژگی های رینگ اسپرت فولادی عبارت هستند از:

  1. مناسب برای جاده های خاکی و سخت
  2. دارای دوام بالا
  3. داشتن مقاومت زیاد در برابر ضربه
  4. دارای کارایی مناسب در شرایط جاده ای مختلف
  5. دارای وزن بالاتر از رینگ های آلیاژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا