بین الملل

لاستیک 195 برای ساینا

تایر یا لاستیک ماشین به‌نوعی آخرین و اصلی‌ترین قطعه ماشین است که در نهایت باعث حرکت می‌شود. کیفیت لاستیک بدون شک در تجربه یک رانندگی لذت‌بخش و ایمن مؤثر است. همچنین ظاهر لاستیک به ماشین جلوه و زیبایی بیشتری می‌دهد. اما موضوع این است که برای هر مدل ماشین یک یا چند نوع خاص تایر قابل‌استفاده است و نیازهای ماشین و ایمنی را در شرایط آب‌وهوایی و جاده ای مختلف تأمین می‌کند. خودرو ساینا نیز از این‌موضوع مستثنی نیست و باید از تایر مناسب برای آن استفاده کرد. در ادامه به معرفی بهترین تایرهای مناسب برای ساینا می پردازیم.

اگر برای خرید لاستیک خودرو ساینا به دنبال بهترین لاستیک هستید و می خواهید بدانید لاستیک مناسب برای ساینا چیست، مقاله سایز لاستیک ساینا را مطالعه کنید.

خودرو ساینا و ویژگی‌های آن

خودرو ساینا که از سال ۱۳۹۴ وارد بازار شده از نظر کیفیت و مشخصات فنی شباهت زیادی به تیبا دارد. اما یکسری آپشن روی ساینا طراحی‌شده که آن را کمی متمایزتر از تیبا و ماشین‌های هم‌رده‌اش می‌کند. یکی از ویژگی‌های ساینا اتوماتیک بودن آن است که باعث شده مشتری‌های زیادی را به خود جلب کند. فضای مناسب اتاقک ماشین که قطعا در آن احساس ناراحتی نمی‌کنید، سرعت و شتاب خوب و هزینه مناسب قطعات و نگهداری ماشین از دیگر مزیت‌های ساینا محسوب می‌شود. به‌طورکلی می‌توان گفت ساینا یک ماشین کم‌خرج و مناسب فقط برای ترددهای داخل‌شهری است.

چه عاملی لاستیک خوب و لاستیک بد را از یک دیگر جدا می‌کند؟

به طور کلی یک لاستیک مناسب برای خودرو شما باید ویژگی های زیادی داشته باشد. یکی از مهم ترین عواملی که پیش از خرید یک لاستیک باید به آن دقت کنید سایز آن است. سایز لاستیک مناسب اولین فاکتوری است که هنگام خرید لاستیک باید به آن توجه کنید.

صافکاری با دستگاه مکش یکی از روش های پیشرفته برای رفع ایرادات بدنه ماشین میباشد که توسط افراد متخصص تیم اتوصافکار انجام می شود. برای دریافت این خدمات روی لینک صافکاری با مکش کلیک کنید.

به طور معمول، کارخانه ها یک سایز را به عنوان سایز فابریک لاستیک آن خودرو به شما معرفی می‌کنند اما تحت تاثیر عوامل مختلف می‌توانید از سایزهای پهن تر نیز برای آن ها استفاده نمایید. به طور مثال اگر خودرو ساینا دارید، باید از لاستیک فابریک ساینا استفاده کنید.

از دیگر عواملی که موقع خرید لاستیک باید به آن توجه داشته باشید طرح آج لاستیک است. جنس تایر و برند آن نیز در تعیین کیفیت آن تاثیرگذار هستند.

مزایا و معایب استفاده از رینگ و لاستیک سایز پهن برای ساینا چیست؟

همانطور که در بالا گفته شده شما برای خودرو ساینا خود می توانید از لاستیک های متفاوت از سایز فابریک هم استفاده کنید ولی این مورد به شیوه استفاده شما از خودرو و اولویت های شما بستگی داشته و مزایا و معایبی دارد که به آن اشاره می کنیم.

بزرگترین مزیت لاستیک های پهن برای ساینا این است که چسبندگی خودرو با سطح زمین بیشتر شده و در زمان ترمزگیری خودرو زودتر متوقف می شود. همین افزایش اصطکاک با زمین باعث می شود فرمان پذیری خودرو، به خصوص سر پیچ ها نیز بیشتر شده و ماشین کمتر دچار لغزندگی شود. به علاوه همه می دانیم که لاستیک های پهن جلوه و رخ بهتری به خودرو داده و ماشین را زیباتر و اسپرت تر نشان می دهد.

در صورتی که خودرو شما به صافکاری و نقاشی نیاز دارد می توانید از خدمات صافکاری در محل اتوصافکار بهره مند شوید که توسط افراد متخصص این کار انجام می شود.

اما لاستیک های پهن معایبی نیز دارند که مهمترین آن هزینه بیشتر برای شماست. اول به این خاطر که لاستیک های پهن قیمت بیشتری دارند و خرید آنها خرج بیشتری روی دست شما میگذارند. دوم این که لاستیک پهن باعث فشار بیشتر به جلوبندی خودرو و استهلاک آن شده و ماشین شما زودتر به خرج می افتد.

همچنین همین اصطکاک بیشتر با سطح زمین موجب می شود نیروی بیشتری صرف شده و از شتاب خودرو کاسته شود. ضمن آن که تکانه‌های بیشتری به بدنه و مسافرین وارد می‌شود که می‌تواند از لذت سواری نرم و راحت نیز بکاهد. این را هم در نظر بگیرید که لاستیک های غیراستاندارد می تواند موجب عدم کارکرد صحیح کیلومترشمار خودرو شود و میزان سرعت خودرو شما به طور دقیق نمایش داده نشود.

برای ساینا چه لاستیکی بخرم؟ ایرانی یا خارجی؟

پس از آن که در مورد سایز مناسب لاستیک برای ساینا خود تصمیم گرفتید نوبت به این موضوع می رسد که چه لاستیکی از چه برندی و با چه قیمتی خریداری کنید. در ایران صنعت لاستیک سازی ریشه دار است و برندهای مختلفی مثل بارز، کویر تایر، یزد تایر، ایران تایر، گلدستون و دنا وجود دارند. لاستیک های زیادی هم از کشورهای چین، هند، کره و تایوان و بعضا برندهای اروپایی در بازار یافت می شود.

صافکاری به روش pdr یکی از روش های صافکاری می باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای کسب اطلاعات کامل و جامع تری درمورد این نوع صافکاری و نحوه ارائه خدمات به صفحه صافکاری پی دی ار مراجعه کنید.

طبیعتا کیفیت لاستیک های خارجی نسبت به لاستیک های ایرانی بالاتر است چرا که از تکنولوژی بالاتر و کیفیت بهتری برخوردار هستند. بنابراین اگر بودجه لازم برای خرید لاستیک خوب خارجی نظیر میشلن و کومهو را دارید تردید نکنید ولی اگر به لاستیک های چینی نگاه دارید بهتر است قید آن را بزنید و به همان لاستیک های فابریک خود بسنده کنید، چون تفاوت خاصی مشاهده نخواهید کرد.

در خصوص برندهای خارجی مارک های رودستون و هانکوک هم انتخاب های مناسبی هستند. در میان ایرانی ها نیز برندهای یزدتایر و کویر تایر که نرمی بیشتر نسبت به بارز دارند پیشنهاد می شوند. فقط توجه داشته باشید که نرمی بیشتر لاستیک به معنای دوام کمتر آن و نیاز به تعویض زودهنگام تر تایر است. پس اگر دوام و طول عمر تایر برایتان مهم است بارز را در نظر بگیرید.

لاستیک 195 برای ساینا

اگر شما در مناطق شرجی و بارانی زندگی می کنید بهتر است به سمت لاستیک پهن ساینا روی زیرا با توجه به مواردی که در بالا توضیح داده شد اصلاً لاستیک توصیه نمی شود. همچنین در آب و هوای خشک باعث می شود که فشار بسیار زیادی به خودرو بیاید و خود را بیش از حد نیرو مصرف کند و همین امر سبب می شود که سوخت بسیار زیادی مصرف میکند.

البته شایان ذکر است که چسبندگی بیشتر لاستیک پهن ساینا در مسیر های خشک بسیار فرمان پذیری بهتری برای خودرو دارد.

اگر هزینه‌ای که میخوای برای لاستیکهای تان بکنید اهمیت برایتان دارد لاستیک های پهن و قیمت بالایی دارند پس میتوانید لاستیکهای استاندارد خریداری بکنید البته لاستیک های بزرگتر رینگ های بزرگ تر دارند رند و باید برای آن هزینه جداگانه بپردازید.

چه زمانی برای تعویض لاستیک ساینا مناسب است؟

اولین و آسان‌ترین راه برای تشخیص زمان مناسب برای تعویض لاستیک، بررسی تایرها به صورت چشمی است. در صورتی که تورم یا تیکه تیکه شدن تایر را مشاهده کردید و با چشم قابل رویت بود باید سریعا لاستیک را تعویض کنید.

در صورتی که شرایط ظاهری تایر مساعد بود، 3 راه‌حل دیگر برای تشخیص عمر تایر وجود دارد. ابتدا آج تایر را بررسی کنید چنانچه آج تایر کمتر از 1/7 میلیمتر باشد زمان تعویض تایر فرا رسیده است. اگر ساییدگی آج تایر به حدی باشد که میزان ارتفاع آن به حد شاخص رسیده باشد باید آن را تعویض کنید. برای بررسی میزان آج می‌توانید از یک سکه استفاده کنید. نکته بعدی که حائز اهمیت است تاریخ ساخت تایر می‌باشد که بر روی لاستیک حک شده است. اغلب تاریخ مصرف‌ها بین 5 تا 7 سال است. مورد آخر میزان کارکرد خودرو است به طور میانگین بعد از 80/000 کیلومتر باید لاستیک را تعویض کنید.

نکات اضافی در مورد لاستیک ساینا

  • در خودروهای دیفرانسیل جلو، سایش تایرهای جلو به علت نیزوهای ترمزی، رانشی و نیروهای فرمان بیشتر از تایرهای عقب است. به منظور سایش یکنواحت تایرها توصیه می شود تایرها هر 10 هزار کیلومتر جابجا شوند.
  • لاستیک هایی که روی خودرو سوار شده اند، دارای نشانگرهایی هستند که در چند نقطه روی محیط تایر بین آج ها قرار گرفته اند. زمانی که تایرها تا اندازه ای ساییده می شوند که 1/6 میلیمتر از اج باقی می ماند، نشانگر دیده می شوند و در این زمان تایرها باید تعویض شوند.
  • عمر مفید لاستیک‌های ایرانی عموما بین ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر است. لاستیک‌های برند خارجی ممکن است تا ۹۰ هزار کیلومتر برای شما کار کنند.
  • از لاستیک با سایز کوچکتر از اندازه فابریک خودرو استفاده نکنید، زیرا باعث صدمه دیدن جلوبندی خودرو می شود.
  • در صورت تعویض لاستیک ها با سایز متفاوت، حتما هر چهار لاستیک را تعویض نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا