داغعلمی

تفاوت میکرودرم و هیدرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش بسیار موثر و کارآمد برای جوانسازی و زیبایی پوست محسوب می‌شود، استفاده از این روش در بسیاری از کلینیک های زیبایی پوست و مو توسط پزشکان متخصص زیبایی تجویز می‌شود و در این روش لایه برداری از پوست با استفاده از تکنیک های مختلفی انجام می‌شود و اثراتی مانند پیری و چین و چروک را از روی پوست شما بر می دارد.

جهت آشنایی بیشتر با این روش و مزایا و معایب آن ادامه این مطلب را دنبال نمایید.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن در واقع روشی برای تراش برداری بسیار نازک از سطح پوست است که به کمک دستگاه ای خاص انجام می‌شود.

و این روش اولین بار در سال ۱۹۸۵ در کشور ایتالیا انجام شد و بعدها در سایر کشورهای اروپایی به عنوان روش بدون عارضه و غیر تهاجمی برای جوانسازی و زیباسازی پوست مورد استفاده قرار گرفت.

میکرودرم ابریژن همچنین یکی از موثرترین و بهترین روش ها برای از بین بردن جای لک و یا منافذ باز پوست و جوش های صورت می باشد.

و جالب است بدانید که استفاده از این روش برای انواع پوست ها و همچنین انواع رنگ پوست تجویز می شود.

برای مطالعه » عمل لیپوماتیک چیست

استفاده از میکرودرم ابریژن برای پوست صورت شما معمولا بین ۲۰ تا ۴۵ دقیقه و برای گردن حدود ۱۵ دقیقه زمان می برد و در طول این جلسه درمانی هیچ نیازی به داروهای بیحس کننده نیست و شما هیچگونه دردی را احساس نخواهید کرد.

فقط کمی تورم در ناحیه مورد نظر احساس می کنید که امری طبیعی می باشد و در این مورد هم پزشک متخصص شما مواردی را به شما توصیه می کند که از بروز این عوارض احتمالی جلوگیری شود.

ضمن اینکه معمولاً در کلینیک های زیبایی معتبر استفاده از روش میکرودرم ابریژن بین ۴ تا ۱۷ جلسه درمانی توسط پزشک متخصص برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته می‌شود که مراجعه کنندگان موظف هستند که این جلسات درمانی را به صورت منظم در کلینیک زیبایی حضور داشته باشند تا بتوانند نتیجه موثر و دلخواهی را از انجام میکرودرم داشته باشند.

برای مطالعه » گونه گذاری چیست

برای انجام میکرودرم ابریژن از چه روش هایی استفاده می شود

برای استفاده از روش درمانی میکرودرم از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد که یکی از این روشها استفاده از ابزار دستی نوک الماسی است که این ابزار برای لایه برداری و انجام میکرودرم ابریژن است.

دستی نوک الماسی به گونه ای طراحی شده است که با ملایمت و بدون اینکه شما هیچگونه دردی را احساس کنید سلولهای مرده و لایه های شاخی پوست را جدا میکند و همزمان با این کار سلول های کنده شده به درون دستی مکیده می‌شوند.

استفاده از کریستال میکرودرم ابریژن هم یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توان از آن استفاده کرد که در این روش از دستی ویژه استفاده می‌شود که همزمان با حرکت و مالش پوست کریستال های بسیار ظریفی را روی پوست می ریزد و همانند روش قبلی کریستال ها باعث جدا شدن سلولهای مرده می شوند و ساکشن دستگاه سلول های کنده شده را جمع‌آوری می‌کند.

البته پزشک متخصص شما در جلسه مشاوره با انجام معاینات ای که بر روی پوست شما انجام می دهد یکی از این دو روش را برای انجام میکرودرم ابریژن برای شما در نظر می‌گیرد.

پیشنهاد ویژه » جوان سازی صورت با استفاده از بهترین دستگاه هایفوتراپی در کلینیک زیبایی پوست و مو

مزایای میکرودرم ابریژن

همانطور که تا به اینجا گفته شد هدف از انجام میکرودرم ابریژن رسیدن به پوستی جوان زیبا و شاداب است و اگر بخواهیم به طور کلی مزایای این روش را ذکر کنیم باید گفت که مزایا و فواید استفاده از میکرودرم ابریژن عبارتند از :

  • زیبایی پوست
  • از بین رفتن خشکی پوست
  • از بین رفتن چین و چروک های پوست
  • از بین بردن جوش های صورت و گردن
  • از بین بردن لکه های تیره
  • جلوگیری از شل شدن پوست

این موارد که گفته شد از جمله مهمترین مزایای استفاده از روش میکرودرم ابریژن می باشد.

پیشنهاد ویژه » تزریق بوتاکس در کلینیک زیبایی پوست و موی ندای سلامت

هیدرودرم ابریژن چیست

هیدرودرم نیز مانند میکرودرم یکی از روش های پاکسازی و جوانسازی پوست است.

هیدرودرم (hydroderm) یا آبرسانی پوست در مراکز مختلف پوست و زیبایی بها نام های مختلفی مانند آکوا درم آبریژن، هیدراته کردن صورت، فیوژن صورت، میکرو درم آبریژن مرطوب و یا میکرودرم آبریژن آب نیز شناخته می شود.

در این روش درمانی سطح خارجی پوست به کمک سرم های مخصوص ساییده شده و پاکسازی پوست انجام میگردد. این سرم ها به لایه های عمیق تر پوست با فشار وارد می شود.

پزشک معالج در هنگام عملیات آبرسانی پوست، می تواند از سرم های خاص برای اصلاح رنگ دانه ها، درمان جوش،  و از بین بردن علائم پیری یا هیدراته کردن پوست استفاده نماید.

هیدرودرم به دلیل آبرسانی پوست، یاع افزایش گردش خون در صورت و در نتیجه کلاژن سازی و شفافیت رنگ پوست خواهد شد.

برای مطالعه » مادلینگ صورت چیست

عوارض میکرودرم ابریژن

استفاده از روش میکرودرم عوارض شدیدی را برای شما به دنبال ندارد اما نمی‌توان هم گفت که استفاده از این روش بدون عارضه خواهد بود و با وجود اینکه یکی از پرطرفدار ترین روش های درمانی برای زیبایی پوست اما همانند سایر روشها عوارض خفیف ایران نیز به دنبال دارد.

عوارضی که این روش می‌تواند داشته باشد عوارضی مانند قرمزی پوست و تورم و التهاب پوست از جمله عوارض موقتی و طبیعی استفاده از روش میکرودرم هستند.

که معمولا دو تا سه روز بعد از انجام روش میکرودرم این عوارض از بین میروند ولی اگر بیشتر از ۲ تا ۳ روز این عوارض روی پوست شما باقی ماند شما حتما باید این مورد را با پزشک متخصص خود در میان بگذارید.

همچنین به دلیل ضربه هایی که کاتر میکرودرم روی پوست ایجاد می کند ممکن است سطح پوست کمی کبود شود که البته این میزان کبودی تنها برای یک دوره موقت است و برای مدت زمان طولانی روی پوست ماندگار نخواهد بود.

در کل شما اگر استفاده از روش میکرودرم ابریژن را در یک کلینیک معتبر و شناخته شده و تحت نظر یک متخصص انجام دهید مطمئن باشید که استفاده از این روش عوارض خطرناکی را برای پوست شما در بر نخواهد داشت و حتما هم باید توصیه های پزشک خود را قبل و بعد از استفاده از روش میکرودرم ابریژن در نظر بگیرید.

پیشنهاد ویژه » لیزر موهای زائد با استفاده از بهترین دستگاه لیزر و با تخفیف ویژه

مراقبت های قبل از انجام میکرودرم ابریژن

قبل از استفاده از روش میکرودرم شما نیاز به مراقبت های سفت و سخت ندارید و فقط تنها موردی که پزشک متخصص شما به شما توصیه می‌کند این است که حداقل تا یک هفته پیش از درمان آفتاب نگیرید و سولاریوم نروید و از کرم های برنزه کننده پوست، و ماسک های صورت استفاده نکنید.

همچنین اگر دچار حساسیت‌های خاص پوستی هستید و یا داروهای خاصی را نیز مصرف می کنید حتما این مورد را در جلسه مشاوره به پزشک متخصص خود بگویید.

برای مطالعه » ماندگاری زاویه سازی صورت

مراقبت های بعد از انجام میکرودرم ابریژن

بعد از انجام میکرودرم ابریژن برای جلوگیری از خشک شدن سطح پوست خود به صورت روزانه از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

سعی کنید که بعد از انجام میکرو ۱۰ پوست شما زیاد عرق نکند و از انجام فعالیتهای ورزشی که موجب عرق کردن پوست شما می شود خودداری نمایید.

برای شادابی بیشتر پوست خود تا می توانید از میوه و سبزیجات استفاده کنید.
برای رفع قرمزی، کبودی و یا تورم پوست هم می توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

سعی کنید که تا یک ماه پس از انجام میکرودرم آفتاب نگیرید و از کرم های برنزه کننده پوست که در بخش قبل گفته شد استفاده نکنید.

برای مطالعه » تزریق ژل لب

هزینه انجام میکرودرم ابریژن

هزینه انجام میکرودرم در کلینیک تخصصی پوست و موی ندای سلامت می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد که این عوامل در جلسه مشاوره توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شما می توانید جهت تعیین وقت مشاوره برای انجام میکرودرم و همچنین استعلام هزینه استفاده از روش میکرودرم ابریژن از طریق لینک زیر با کارشناسان کلینیک زیبایی ندای سلامت ارتباط برقرار نمایید.

سوالات متداول در مورد استفاده از روش میکرودرم ابریژن

قیمت میکرودرم ابریژن ؟

برای استعلام قیمت میکرودرم ابریژن شما می توانید با شماره های ۰۲۱۸۸۵۰۳۸۹۳ و ۰۹۱۲۸۸۸۱۶۴۶ تماس بگیرید.

تفاوت میکرودرم و هیدرودرم ابریژن ؟

تفاوت میکرودرم و هیدرودرم در روش های درمانی آن ها می باشد،هیدرودرم یک روش درمانی است که برای شادابی پوست استفاده می شود، و میکرودرم هم روشی است که برای رفع تیرگی پوست، رفع جای جوش و آکنه استفاده می شود.

آیا برای استفاده از روش میکرودرم در محدودیت سنی وجود دارد ؟

استفاده از این روش هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و هر کسی به دنبال زیبایی و جوانسازی پوست صورت و گردن خود است می‌تواند از این روش استفاده کند.

مراحل انجام میکرودرم در مرکز زیبایی سهروردی

پس از تعیین وقت قبلی شما با حضور در مرکز میکرودرم ندای سلامت با پزشک متخصص یک جلسه مشاوره ای خواهید داشت تا شیوه انجام کار مراحل و عوارض احتمالی برای شما توضیح داده شود.

پس از رضایت شما برای شروه میکرودرم، پزشک به کمک دستگاهی خاص که دارای نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده است سطح پوست شما را تراش خواهد داد.

همراه با تراش داده شده سطحی پوست دستگاه یک مکش نیز روی پوست انجام خواهد داد که این مکش علاوه بر جمع کردن کریستال ها از سطح پوست باعث بهتر شدن جریان خون در پوست و فعال شدن سلول های فیبروبلاست و در نتیجه  ترمیم و طراوت پوست شما خواهد شد.

کاربردهای میکرودرم Microderm

همانطور که پیش تر گفته شد کاربردهای میکرودرم را می توان در قالب لیست زیر ذکر کرد :

  • از بین بردن جوش های سر سیاه
  • از بین بردن لک و کک و مک های پیری
  • کمک به روشن تر کردن پوست
  • از بین بردن شلی پوست و ضخیم و سفت تر کردن پوست
  • از بین بردن چروک های ظریف پوستی و اسکارهای سطحی
  • کمک به درمان جوش های زیر پوستی و افزایش تاثیر داروها
  • کاهش حساسیت پوست

منبع :

www.nedayesalamat.com/میکرودرم-ابریژن-چیست/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا