بین المللخودرو

علت گاز نخوردن ماشین سمند ef7

گاز نخوردن ماشین یکی از مشکلاتی است که بسیاری از رانندگان خودرو با آن روبه رو می شوند. این اتفاق، از آن دست رخدادهایی است که هیچ راننده‌ای دلش نمی‌خواهد با آن مواجه شود. مخصوصاً زمان‌هایی که نیاز دارید سریعاً خودتان را به جایی برسانید و هر چقدر هم که پدال را فشار دهید، می‌بینید که خودرو شتابی که باید داشته باشد را از دست داده و تغییر شتاب صورت نمی‌گیرد.دلایلی گوناگونی باعث بروز این مشکل در خودرو می شود.

شناخت این دلایل به شما کمک می کند تا هر چه سریعتر علت گاز نخوردن خودرو را شناسایی و مشکل را رفع نمایید. اگر می خواهید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید به صفحه علت گاز نخوردن ماشین مراجعه کنید.

مهم ترین علت گاز نخوردن ماشین چیست؟

۱.خرابی سنسور دریچه گاز

در بسیاری از مواقع علت گاز نخوردن ماشین در سربالایی به خرابی سنسورهای خودرو مانند سنسور گاز مربوط می شود.

در ساختار خودروهای انژکتوری سنسورهای مختلفی تعبیه شده است. سنسور گاز معمولا در مجاورت استپر موتور و بر روی دریچه گاز قرار گرفته است.

خرابی این سنسور موجب اختلال در پاشش سوخت انژکتورها می شود. این قطعه، مغز متفکر یا ایسیو خودرو را از موقعیت دریچه گاز مطلع می سازد. ثابت ماندن یا دیر پایین آمدن دور موتور در دور پایین، حکایت از خراب شدن سنسور گاز خودرو می دهد.

۲.خراب شدن سنسور دور موتور

ارسال اطلاعات دور لحظه ای موتور به ایسیو، از وظایف سنسور دور موتور محسوب می شود. ایجاد اختلال در اطلاع رسانی مشکلات مختلفی از جمله گاز نخوردن را در عملکرد خودرو به وجود می آورد.

۳. معیوب شدن مپ سنسور

اطلاع رسانی در مورد هوای مکش شده به ایسیو، از وظایف اصلی مپ سنسور به شمار می رود. خراب شدن این قطعه، عدم کنترل بر میزان باز و بسته شدن دریچه هوا و متعاقب آن، گاز نخوردن ماشین را در پی خواهد داشت.

۴.ایراد در سنسور پدال گاز و کلاچ

سنسور پدال گاز در گاز خوردن خودرو نقش بسزایی ایفا می نماید. بر همین اساس، بروز ایراد در سنسور پدال و گاز، مشکلاتی مانند گاز نخوردن ماشین را به دنبال دارد.

فرسودگی فیلتر هوا علت گاز نخوردن ماشین

علت گاز نخوردن ماشین می تواند ناشی از خرابی و فرسوده شدن فیلتر هوا باشد. فیلتر هوای خودرو ضمن ایفای نقش محافظتی در برابر نفوذ عوامل خارجی، کنترل جریان ورودی هوا به داخل خودرو را عهده دار می باشد.

سرویس و تعویض به موقع این قطعه در سلامت و عملکرد بهینه خودرو، از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. نفوذ آلودگی ها و آلاینده ها بر سطح فیلتر هوا، مانع از رسیدن سوخت کافی به پیشرانه خودرو می شود. در نتیجه این امر رانندگان با مشکل گاز نخوردن ماشین در سرما مواجه می شوند.

بازدید و بررسی دوره ای فیلتر هوای خودرو در رفع این مشکل بسیار تاثیرگذار است.

گاز نخوردن ماشین به دلیل اختلال در پمپ بنزین خودرو

بروز ایراد در پمپ بنزین، از دیگر دلایل گاز نخوردن خودرو در سرما محسوب می شود. این قطعه زمینه مناسب برای انتقال سوخت مورد نیاز خودرو را فراهم می آورد.

بروز اختلال در عملکرد پمپ بنزین مانع از انتقال سوخت به پیشرانه خودرو و به تبع آن، عملکرد بهینه ماشین می شود. در این شرایط حتی با فشار دادن پدال گاز، هیچ عکس العملی از جانب موتور خودرو دریافت نمی شود.

همچنین، آلودگی و مسدود بودن صافی بنزین نیز می تواند در گاز خوردن خودرو اختلال ایجاد نماید. با بررسی پمپ بنزین خودرو می توان از سلامت و کارکرد مطلوب آن، اطمینان حاصل نمود.

ارزیابی مرتب پمپ بنزین در افزایش طول عمر مفید خودرو تاثیر بسزایی دارد.

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید و برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن خودرو به دنبال معتبرترین سرویس کارشناسی خودرو هستید، می توانید همین حالا به صفحه کارشناسی خودرو مراجعه کنید و درخواست کارشناسی خود را ثبت کنید.

مستهلک شدن دیسک و صفحه خودرو یکی از دلایل گاز نخوردن خودرو

از دیگر دلایل و علت گاز نخوردن ماشین می توان به فرسوده شدن دیسک و صفحه خودرو، اشاره نمود.

دیسک و صفحه از قطعات مصرفی خودروها بوده که پس از مدتی تخریب و فرسوده می شوند. فرسودگی این قطعه می تواند با گاز نخوردن ماشین مرتبط باشد.

برای تست سلامت دیسک و صفحه ابتدا ماشین را در دنده چهار قرار داده و سپس پای خود را از روی کلاچ بردارید. خاموش نشدن ماشین در این حالت، خبر از معیوب بودن دیسک و صفحه می دهد.

بروز مشکل در کمپرس سیلندر علت گاز نخوردن ماشین

کمپرس سیلندر بر عملکرد رینگ ها و سوپاپ های خودرو نقش محوری ایفا می کند. عملکرد صحیح و مطلوب این بخش ها، کارکرد بهینه پیشرانه خودرو را در پی دارد. بر همین اساس، بروز مشکل در کمپرس سیلندر، به گاز نخوردن ماشین می انجامد.

با بررسی عملکرد قطعات مربوط به کمپرس سیلندر می توان درصدد رفع مشکل گاز نخوردن ماشین برآمد.

 عملکرد نامناسب استپر موتور چه نقشی در گاز نخوردن ماشین دارد؟

دیگر علت گاز نخوردن ماشین می تواند به اختلال در کارکرد استپر موتور مربوط شود.

بروز ایراد در این قطعه تاثیرات نامطلوبی بر روی پیشرانه خودرو و کوئل وایر شمع و شمع ها برجای می گذارد. علاوه بر این، استپر در گاز خوردن ماشین نقش برجسته و پر رنگی ایفا می کند.

در صورت بروز ایراد در این قطعه، در باز و بسته شدن به موقع دریچه گاز اختلال ایجاد می شود. در نتیجه این امر، موتور به خوبی کار نکرده و ماشین گاز نمی خورد.

 روغن موتور چه نقشی در گاز نخوردن ماشین دارد؟

نقش و اهمیت روغن باکیفیت در کارکرد صحیح و مطلوب موتور خودرو بر کسی پوشیده نمی باشد. بر همین اساس، در بازه های زمانی مشخص و متناسب با نوع و مدل ماشین، می بایست نسبت به تعویض روغن موتور اقدام نمود.

استفاده از روغن موتور بی کیفیت و نامرغوب می تواند مشکلاتی متعددی از قبیل گاز نخوردن خودرو را به همراه داشته باشد.

یکی از خدماتی که در اتوصافکار به شما مشتریان عزیز ارائه میشود، خدمات صافکاری و نقاشی میباشد. شما میتوانید برای دریافت خدمات صافکاری با کمترین قیمت و در کوتاه ترین زمان به صفحه صافکاری  مراجعه کنید و لیست بهترین صافکاری های تهران را دریافت کنید.

چگونه آلودگی انژکتور خودرو باعث گاز نخوردن ماشین می شود؟

دیگر علت گاز نخوردن ماشین را باید در آلوده بودن و کثیفی انژکتور جستجو نمود. در صورت کثیف شدن انژکتور تمیزی و نظافت آن بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

با توجه به حساس بودن این قطعه، می بایست پاکسازی انژکتور توسط افراد مجرب و تعمیرکار خودرو با تجربه و ماهر انجام شود.

در صورت زدودن آلودگی های انژکتور به احتمال بسیار قوی، مشکل گاز نخوردن ماشین برطرف می گردد. در دوره آموزش انژکتور خودرو به طور کاملا عملی نحوه شستشو انژکتور به شما آموزش داده می شود.

گاز نخوردن ماشین به دلیل ایجاد مشکل در ECU

بروز مشکل در قطعه ایسیو را می توان از دیگر علل گاز نخوردن ماشین در سرما برشمرد. این قطعه کلیه واکنش ها و عکس العمل های حسگرها یا سنسورهای پیشرانه خودرو را کنترل می نماید.

ایجاد مشکل در قطعه ایسیو موجب اختلال در فرآیند سوخت رسانی خودرو می شود. در چنین شرایطی، احتمال گاز نخوردن خودرو در سرما افزایش پیدا می کند.

ضمنا، معیوب شدن سنسور موقعیت میل سوپاپ، خرابی سنسور خطی گاز کولر و ایراد در سنسور هیدرولیک فرمان می تواند با علت گاز نخوردن ماشین مرتبط باشد. در دوره آموزش تعمیرات ایسیو می توانید صفر تا صد تعمیر و عیب یابی انواع ایسیو را آموزش ببینید و مشکلات آن را رفع نمایید.

همچنین، بررسی و ارزیابی دقیق قطعات در ارتباط با گاز خوردن خودرو، استفاده از سوخت مناسب و باکیفیت نظیر بنزین مرغوب و استاندارد و مراجعه به تعمیرگاه حرفه ای و تخصصی تعمیر خودرو، از راهکارهای موثر و کاربردی برای جلوگیری از ایجاد نوسان در گاز خودرو به شمار می رود.

علت گاز نخوردن ماشین سمند ef7

از علت‌های رایج گاز نخوردن ماشین سمند ef7 می‌توان به وجود مشکل در سنسور میل سوپاپ اشاره کرد. تغییر عملکرد این قطعه باعث تغییر آوانس جرقه‌ای می‌شود که در پی آن، تعداد دور و دمای موتور تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در این شرایط می‌توان حدس زد که چه حادثه‌ای ممکن است بعد از تغییر دور ماشین اتفاق بیفتد. در موارد خطرناک و وحشتناک، احتمال ایست ناگهانی خودرو وجود دارد. در موارد کم‌خطر هم ماشین گاز نمی‌خورد و یا موتور به صورت درجا کار می‌کند.

یکی از دلایل تعویض سنسور اکسیژن، عدم سازگاری سوخت داخل کشورمان با ساختار این قطعه است.

دومین دلیل هم می‌تواند تک سوراخ بودن سوزن انژکتور مدل پژو ۲۰۶ ساژم باشد که باعث آشفتگی پاشش سنسور اکسیژن خواهد شد.

سومین عاملی که ممکن است باعث گاز نخوردن ماشین پژو ۲۰۶ شود، اشکال در کارکرد دریچه گاز آن است. اگر دریچه گاز نتواند تغییر زاویه دهد، مقدار جریان هوای آزاد شده هم کمتر خواهد بود که در پی آن، گشتاور خروجی موتور کاهش پیدا می‌کند.

چهارمین حالتی که باعث درجا کار کردن خودرو می‌شود و احساس می‌کنید که ماشین گاز نمی‌خورد، حالت نوسانی دور موتور است. در حالت طبیعی، دور موتور به تدریج افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که دور موتور حالت کاهشی داشته باشد، می‌توان حدس زد که ماشین در دقایقی بعد می‌ایستد.

چطور می‌شود از نوسان گاز جلوگیری کرد؟

  • از بنزین خوب و استاندارد استفاده کنید.
  • استفاده از بنزین سوپر شاید بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکل باشد.
  • همه‌ی قطعاتی که می‌توانند به گاز خوردن ماشین مربوط باشند را چک کنید.

اگر ماشین گاز نخورد چه کار می‌توان کرد؟

پیشنهاد ما این است که خودرو را به تعمیرگاه ببرید و بگذارید تا متخصصان به بررسی بخش‌های مختلف آن بپردازند. اگر هم خودتان توانایی بررسی و حل مشکل را دارید، به این مشکل بی‌محلی نکنید. اگر یک بار این مشکل پیش آمد، نگذارید بار دیگر هم تجربه‌‌اش کنید و برای حل مشکل اقدام کنید.

پایان کلام

گاز نخوردن ماشین مسئله‌ای است که رانندگان دیر یا زود با آن روبرو می‌شوند. بهتر است اقدامات لازم را به موقع به‌جا بیاورید و هر چند وقت یکبار ماشین را معاینه فنی کنید چرا که پیشگیری بهتر از درمان است. اگر نیاز به تعمیرکار در محل داشتید تا مثلاً ببینید که علت گاز نخوردن پراید اول صبح چیست یا چرا خودرو شما در حالت درجا گاز نمی‌خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا