بین الملل

راهنمای خرید پمپ آب خانگی و انواع پمپ آب

کم بودن فشار آب در بسیاری از ساختمان ها موجب شده تا استفاده از پمپ های آب به یکی از موارد ضرروری تبدیل شود . بنابراین باید در انتخاب نوع پمپ و برند مناسب آن دقت زیادی کنید .اگر به دنبال خرید پمپ آب مناسب هستید ولی انواع پمپ آب خانگی را نمیشناسثید یا انواع آن را نمیشناسید ، درادامه این مقاله به راهنمای خرید پمپ خانگی و کاربری مناسب برای شما میپردازیم .

انواع پمپ خانگی

بدون شک پمپ های خانگی نیز مانند دیگر محصولات انواع مختلفی دارند که با توجه به حجم و قدرت فشاری که در ارتفاعات میتوانند آبرسانی کنند ، تقسیم بندی میشوند . اما در کل دو دسته پمپ آب های جتی و پمپ آب های بشقابی هستند که برای مصارف خانگی استفاده میشوند در ادامه این مقاله درباره کاربرد پمپ آب های جتی و بشقابی توضیح داده شده است .

پمپ آب های جتی :

این نوع پمپ آب ها خود مکش هستند ، یعنی از مکانیزم خلاء برای مکش آب استفاده میکند . این پمپ هارا با توجه به فشار هوا میتوان بالا تر از مخزن آب نیز نصب کرد . اما باید توجه کرد که هرچه در ارتفاع بالاتری قرار گیرد ، آبدهی کمتری نیز دارد . همچنین این نوع پمپ ها ، پمپ های نسبتا پر صدایی هستند .

پمپ آب های بشقابی :

این نوع پمپ آب ها از نوع سانتریفیوژی میباشند . نسبت به پمپ آب های جتی ارتفاع آبرسانی کمتری دارند ، اما مقدار آبدهی بیشتری دارند . پمپ آب های بشقابی به دلیل اینکه خودمکش نیستند ، باید در ارتفاع بیشتر یا برابر با مخزن آب قرار گیرند . این پمپ آب ها برای ساختمان های حداکثر 3 واحدی مناسب اند .

پمپ آب های شناور :

این پمپ آب ها به دلیل نداشتن منبع تحت فشار ، بیشتر در امور کشاورزی و زراعی استفاده میشوند . اما باید به این نکته توجه گرد که پمپ آب های شناور به دلیل نداشتن منبع تحت فشار ، مصرف انرژی کمتری نسبت به پمپ های جتی دارند . پمپ های شناور بیشتر برای تخلیه چاه ها و آب استخر استفاده میشوند .

پمپ آب سیرکولاتور

این نوع پمپ آب ها به طور معمول در شوفاژ خانه ها استفاده میشوند ، و صدای کمی دارند . کاربرد اصلی این پمپ آب ها سیرکوله کردن آب میباشد و میتواند سیالات را تا دمای 130 درجه سانتی گراد ، پمپاژ کند .

بهترین برند های پمپ آب خانگی

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که در بین برند های پمپ های خانگی ، کدام بهتر است؟! یا کدام برای شما مناسب تر است؟! در بازار ایران 3 برند پمپ آب پنتاکس ، پمپ آب ابارا و پمپ آب لووارا طرفداران زیادی دارد که در ادامه به انواع آنها میپردازیم .

  • پمپ آب پنتاکس : این پمپ آب که یک پمپ آب ایتالیایی است به دلیل کیفیت و قدرت بالای خود توانسته طرفداران زیادی در بازار ایران پیدا کند . البته این نوع پمپ آب ها در بازار های جهانی نیز توانسته اند طرفداران زیادی پیدا کنند .
  • پمپ آب ابارا : این پمپ آب ها ، که به پمپ آب های محیطی معروف اند ، به دلیل ابعاد کوچک و نصب آسان طرفداران زیادی پیدا کرده است . این پمپ آب ها به دلیل قیمت بسیار مناسبی که دارند برای مصارف خانگی بسیار مناسب هستند .
  • پمپ آب لووارا : برند لووارا که یک شرکت ایتالیایی است ، به دلیل کیفیت بالا و قیمت پایین تری که دارد ، مورد توجه خیلی ها قرار گرفته است . این شرکت در سطح بین المللی پروژه های زیادی از جمله آبرسانی برج خلیفه انجام داده است .

نکات قابل توجه خرید پمپ آب خانگی

  • با اینکه به طور معمول همه پمپ ها پر سر و صدا ، اما در هنگام خرید پمپ ، توجه داشته باشید که صدای پمپ آب ، آنقدر زیاد نباشد . برای کمتر کردن صدای آن نیز میتوان از عایق صدا استفاده کرد .
  • کیفیت را فدای قیمت نکنید ! بسیاری از افراد پمپ آب خود را فقط با در نظر گرفتن قیمت آن خریداری میکنند ، اما این روش مناسبی نیست زیرا در آینده میتواند منجر به هزینه ها و تعمیرات اضافی شود .
  • قبل از خرید پمپ آب ، نمودار پمپ را که شامل دبی و هد پمپ است بررسی کنید . این نکته حائز اهمیت است که هد و دبی رابطه معکوس دارند ، یعنی هرچی هد پمپ آب بیشتر باشد ، دبی آن کمتر است و برعکس .
  • میزان مصرف پمپ آب انتخابی نیز یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید . در پمپ آب ها هرچقدر فشار بیشتر باشد ، صدای آن نیز بیشتر میشود . همچنین اگر پمپ آبی با توان بسیار بالا تهیه کنید ، فقط باعث افزایش هزینه های اضافی میشود . پمپ آب های مناسب برای ساختمان های مسکونی معمولا نیم اسب و یک اسب هستند .

به طور کلی نصب پمپ آب برای ساختمان هایی با بیشتر از 3 واحد ضروری است و با توجه به نوع نیاز و تعداد واحدی که دارید میتوانید پمپ آب مناسب را انتخاب کنید . همچنین هنگام خرید پمپ آب حتما به کیفیت و نوع مصرف انرژِی آن دقت کنید تا از هزینه های اضافی آینده برای پمپ آب جلوگیری کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد ، لطفا نظرات خود را برای ما ارسال کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا