آموزش

تغییر اندازه آیکون های دسکتاپ در ویندوز

به عنوان یک کاربر ویندوز، حتما و قطعا از آیکون های موجود در دسکتاپ استفاده کرده اید. از آنجایی که اندازه آیکون ها ارتباط مستقیمی با دسترسی راحت و سریع به فایل ها و برنامه ها دارد بنابراین بسیار مهم است تا هنگام کار با آنها واضح و در دسترس باشند.

قابل ذکراست که، اندازه ی آیکون های دسکتاپ بصورت پیشفرض در تمامی نسخه های ویندوز، متوسط می باشد. اما، بسته به سایز رزولوشن مانیتور و کارت گرافیک  سیستم شما، این اندازه می تواند بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک دیده شود.

در ادامه خواهید آموخت که چگونه می توان سایز آیکون های دسکتاپ را کوچک و یا بزرگ کرد بطوریکه با صفحه ی مانیتور شما همخوانی داشته باشند.

روش های ذکرشده در  این آموزش، برای چندین نسخه از ویندوز ها که شامل ویندوز ۱۰، ویندوز ۸ و ویندوز ۷ می باشد، موثر است.

برای فهم بیشتر نسبت به شیوه تغییر اندازه ی آیکون های دسکتاپ در ویندوز به مطالب زیر توجه کنید:

  • تغییر اندازه ی آیکون های دسکتاپ با استفاده از کلیک راست

ساده ترین روش برای تغییر سایز آیکون های دسکتاپ به اینصورت است که شما در ابتدا می بایست در فضای خالی دسکتاپ یا فولد مورد نظر کلیک راست کرده  از بین گزینه ها، View را انتخاب کنید. از منوی کشویی باز شده سه سایز، بزرگ Large icons، سایز متوسط Medium icons و سایز کوچک Small icons را مشاهده خواهید کرد. حال با استفاده از این سه انتخاب، حالت های مختلف را امتحان کنید تا به سایز دلخواهتان دست یابید. البته شما در ویندوز ۱۰، انتخاب های بیشتری خواهید داشت. انتخاب های مثل نمایش آیکون ها به شکل: Extra large icons, List, Details, Tiles و Content

البته ممکن است در ورژن های مختلف ویندوز ۱۰ گزینه های Extra large icons, List, Details, Tiles و Content نمایش داده نشوند.

  • کوچک و بزرگ کردن آیکون های دسکتاپ با استفاده از ماوس و کیبورد

راه دیگر تغییر اندازه ی آیکون های دسکتاپ استفاده از کلید های ترکیبی ماوس و کیبورد است. دراین روش ابتدا تمامی برنامه ها و فولدر های باز دسکتاپ را ببندید. حالا کلید Ctrl را نگه داشته و با استفاده از اسکرول یا همان غلتک ماوس آیکون های خود را کوچک یا بزرگ کنید.

  • کوچک و یا بزرگ کردن آیکون های دسکتاپ با استفاده از تغییر رزولوشن صفحه

همانطور که در ابتدا گفتیم یکی از عوامل نامتقارن بودن اندازه ی آیکون ها با سایز صفحه، تنظیم نبودن رزولوشن است. هرچه رزولوشن صفحه ی شما بالاتر باشد آیکون ها برای شما کوچک تر و هرچه رزولوشن صفحه پایین تر باشد آیکون ها برای شما بزرگ تر نمایش داده خواهند شد. به یاد داشته باشیدکه تغییر سایز رزولوشن صفحه نه تنها بر روی آیکون های دسکتاپ تاثیر میگذارد، بلکه سایز و وضوح فایل ها، برنامه ها و فایل های متنی را نیز تغییر می دهد. برای تغییر سایز رزولوشن صفحه در ویندزو ۸.۱ و ۸ و ۱۰ کافی است تا فضای خالی دسکتاپ راست کلیک کرده از منوی باز شده گزینه Display setting را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده مطابق شکل زیر می توانید در قسمت resolution میزان وضوح تصویر را انتخاب نمایید.

در ویندوز ۷ بر روی دسکتاب کلیک راست کرده و گزینه ی screen resolution را انتخاب نمایید.

کوچک و یا بزرگ کردن آیکون های دسکتاپ با استفاده از تغییر مقیاس

آخرین روش تغییر مقیاس برنامه ها، آیکون ها و فایل های متنی است. مقیاس گذاری که سایز همه چیز را با توجه به میزان رزولوشن صفحه درصد بندی می کند، یکی دیگر از روش های تغییر اندازه آیکون های دسکتاپ است. این کار نیز مانند تغییر رزولوشن علاوه برتغییر اندازه ی آیکون های دسکتاپ، بر روی سایز دیگر اجزای ویندوز نیز تاثیر میگذارد. برای اعمال این تغییرات در ویندوز ۷ بر روی دسکتاپ کلیک راست کرده و سپس بر روی Screen Resolution کلیک کنید. برای اعمال این تنظیمات در ویندوز ۸ و ۱۰، مراحل ذکر شده در مرحله قبل را طی نمایید با این تفاوت که این بار در صفحه باز شده گزینه Change the size of text, app, and other items را انتخاب نمایید.

برای مطاله بیشتر مطالب آموزشی کلیک کنید

برای مطاله بیشتر>> هک واتساپ از راه دور بدون کد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا