علمی

چطور به یک سایت اعتماد کنیم

اینماد یا نماد الکترونیکی نشانی است که فروشگاههای اینترنتی ملزم به دریافت آن هستند.

و علاوه بر سایت ها و فروشگاه های اینترنتی وب سایت های خدماتی و وب سایت های شخصی هم می‌توانند نماد الکترونیک را در قسمت فوتر وب سایت خود درج کنند که این کار قطعا موجب جلب اعتماد بیشتر کاربر برای وبسایت خواهد شد.

در صورتی که شما هم قصد دارید یک نماد الکترونیکی برای وبسایت خود در زمانی در ادامه این مطلب با ما همراه باشید که به بررسی جزئیات آن بپردازیم.

اینماد چیست و چه کاربردی دارد

در تعریف Enamad باید گفت که برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی شما نیاز به یکسری مجوزها دارید که باید آنها را تهیه کنید یکی از این مجوز ها نماد الکترونیکی یا همان اینماد است.

اینماد نشانی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک به کسب و کارهای مجازی ارائه می‌شود.

و هدف از دریافت اینماد و قرار دادن نشانان در وب سایت‌های اینترنتی جلب اعتماد کاربران است مخصوصاً در سایت های فروشگاهی که کاربران قصد انجام خرید آنلاین و پرداخت وجه به صورت اینترنتی را دارند با مشاهده نماد الکترونیکی می توانند با خیالی آسوده به درگاه پرداخت موجود در وب سایت مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهند.

در واقع می‌توان گفت که دو تا فاکتور مهم برای جلب اعتماد کاربران باید وجود داشته باشد یکی نماد الکترونیک است و یکی هم قفل امنیت صفحات وب یا همان SSL دامنه سایت است که این دو مورد می‌تواند اعتماد کاربران به صفحه را افزایش دهد.

لوگوی نماد الکترونیک همانطور که می دانید بیشتر مورد استفاده سایت های فروشگاهی می باشد اما سایت های شرکتی و سایت های شخصی هم می توانند از آن استفاده نمایند.

برای سایت های فروشگاهی که همان‌طور که می‌دانید شما اگر بخواهید سایت خود را به درگاه پرداخت وصل کنید حتماً باید وبسایت شما نماد الکترونیکی یا اینماد داشته باشد و برای سایت های شخصی هم اینماد می تواند این کاربرد را داشته باشد که اگر سایت‌های شرکتی و شخصی بخواهند برای تبلیغات و دریافت بک لینک جهت بهینه سازی سئو وب سایت خود از ریپورتاژ های تبلیغاتی استفاده کنند.

برخی از وب سایت هایی که کار فروش ریپورتاژ را انجام می‌دهند مانند مشرق نیوز و یا ایسنا یکی از شرایط آن ها جهت ارائه خدمات درج آگهی و تبلیغات این است که وب سایت مورد نظر حتماً باید نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشد، در نتیجه اگر شما برای سایت شخصی و شرکتی خود هم بخواهید تبلیغات اینترنتی در سایت های پر ورودی انجام دهید باید نماد الکترونیکی را در وب سایت خود درج نمایید تا این خدمات در اختیار شما قرار گیرد.

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

تا به اینجای کار شما با مفهومی اینماد و نماد الکترونیکی و اینکه چرا شما باید از اینماد در وب سایت خود استفاده نمایید آشنا شدید، خب مطمئنا سال بعدی شما این است که روش گرفتن اینماد و شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به چه صورت است.

در ابتدا برای دریافت اینماد شما باید وب سایت خود را راه اندازی کنید، اگر سایت شما به عنوان مثال یک سایت فروشگاهی است حداقل شما باید یک محصول را در وب سایت خود داشته باشید، سپس شما باید به وب سایت enamad.ir مراجعه نمایید.

توجه : اگر محصولی را به سایت خود اضافه کرده‌اید باید توجه کنید که محصول شما حتما باید دارای توضیحات و قیمت باشد.

برای ثبت نام نماد اعتماد الکترونیکی اگر شما کاربر حقیقی هستید اینماد به نام شما ثبت می شود و شما حتماً باید ۱۸ سال به بالا باشید و در صورتی که شرکت حقوقی هستید نماد اعتماد الکترونیکی به نام شرکت حقوقی شما ثبت می شود.

پس دقت کنید که اگر شخص حقیقی هستید حتماً دامنه را به نام خودتان ثبت نمایید و در صورتیکه شرکت حقوقی هستید حتماً دامنه را به نام شرکت و حقوقی خود ثبت کنید.

نکته :  نماد اعتماد الکترونیک به مدت دو سال به کاربران ارائه می‌شود و پس از ۲ سال امکان تمدید مجدد آن نیز وجود دارد.

برای مطالعه » افزونه زرین پال برای ووکامرس

راهنمای تصویری گرفتن اینماد

جهت اخذ نماد اعتماد الکترونیکی وارد لینک Https://reg.enamad.ir/panel شوید و به صورت حقیقی و یا حقوقی ثبت نام کنید و پس از ثبت اطلاعات کودی نمایش داده می شود که باید خود را به شماره همراه خود از طریق پیامک به شماره نماد ارسال کنید.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که در زمان ثبت نام باید حتما شماره همراه به نام مالک سایت باشد.

برای مطالعه » اس اس ال چیست

در بخش بعدی شما باید کار تکمیل اطلاعات خود را انجام دهید و مدارک خود را بارگذاری نمایید.

طبق تصویر زیر که مشاهده می کنید مدارکی که از شما خواسته شده را آپلود کنید به عنوان مثال تصویر کارت ملی تصویر صفحه اول شناسنامه که ضروری می باشد را باید آپلود کنید و یک تصویر پرسنلی و تصویر کارت پایان خدمت خود را هم که به صورت اختیاری است را در صورتیکه تمایل داشتید آپلود نمایید.

برای مطالعه » افزایش فروش مغازه

در بخش بعدی شما باید کار تکمیل اطلاعات را انجام دهید که همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید شما باید آدرس استان محل سکونت شهر محل سکونت کد پستی و آدرس دقیق خود را وارد کنید و در بخش اطلاعات تماس فردی هم یک تلفن همراه و یا یک تلفن ثابت را وارد کنید.

پیشنهاد ویژه » طراحی سایت ارزان و حرفه ای برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با 6 ماه پشتیبانی رایگان

در مرحله بعد از اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را مطابق با تصویر زیر وارد نمایید.

برای مطالعه » برنامه ساخت سایت رایگان

در گام آخر هم پس از ثبت نام دامنه باید اعتبار سنجی آدرس انجام شود و نامش را انتخاب کنید و سامانه اعتبارسنجی آدرس را بر روی پوست قرار دهید و دکمه نارنجی رنگ اعتبارسنجی آدرس را بزنید.

پس از آن وارد صفحه ای میشوید که می باید هزینه ارسال پست به شهر خود را به مبلغ ۲۰ تومان پرداخت کنید.
البته به یاد داشته باشید که این مبلغ با توجه به شرایط تورم ممکن است تغییر کند.

بعد از انجام این کار یک بسته پستی حاوی یک تعهد نامه جهت احراز آدرس برای شما ارسال می شود و می توانید تا زمان ارسال نامه پستی ادامه روند نماد اعتماد الکترونیکی را پیگیری نمایید.

و در انتهای همین صفحه به شما یک نام کاربری و رمز عبور نمایش داده می شود و با این اطلاعات در سایت خود یک اکانت به عنوان مشتری ایجاد کنید تا مسئولان این ما با این نام کاربری و رمز عبور مراحل خرید را در وبسایت شما بررسی کنند.

پیشنهاد ویژه » استعلام قیمت سایت فروشگاهی

در مرحله بعد تصویر را که در بخش زیر مشاهده می کنید در این صفحه هر دکمه را که به رنگ نارنجی نمایش داده می‌شود را کلیک و تکمیل کنید.

در این مرحله هم وب سایت نماد اعتماد الکترونیکی برای اینکه مطمئن شود که دامنه در اختیار شما قرار دارد یک ایمیل به آدرس for Example@gmail.com ارسال می کند و کافی است که شما کد ارسال شده به این ایمیل را در این بخش وارد کنید.

در گام آخر هم مطابق با تصویر زیر فرم نظرسنجی را پر کنید.

هزینه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی حدود ۱۷۵ هزار تومان است که پس از پرداخت هزینه نماد اعتماد الکترونیکی اینماد صادر می‌شود و کد آن در اختیار شما قرار می گیرد.

دریافت اینماد برای چه کسب و کارهایی الزامی است

به طور کلی دریافت اینماد برای کسب و کارهای مجازی که قصد دارند از درگاه پرداخت استفاده نمایند و به درگاه پرداخت متصل شوند الزامی است و سایت‌ها ایم که قصد دارند برای بهینه‌سازی و ارتقای سئوی صفحات خود از تبلیغات برخی از سایتهای پرورودی استفاده کنند می‌توانند با درج نماد اعتماد الکترونیکی از این خدمات بهره‌مند شوند.

تمدید نماد اعتماد الکترونیکی

همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد تمدید نماد اعتماد الکترونیکی هر دو سال یک بار امکانپذیر است.

که شما برای این منظور می توانید با مراجعه به پنل کاربری خود در سایت اینماد آن را تمدید نمایید، پس بنابراین باید اطلاعات ورود به پنل کاربری را نزد خود نگه دارید، و درصورت فراموشی رمز عبور شما می توانید با واحد پشتیبانی سایت اینماد تماس بگیرید که رمز خود را بازیابی کنید.

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، لطفا در انتهای این صفحه و در بخش نظرات، سئوالات خود را وارد نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت به سئوالات شما پاسخ دهند.

همچنین در بخش زیر هم می توانید سایر مقالات آموزشی وب سایت Atgo که می توانید به یادگیری بیشتر و به توسعه فردی شما کمک کند را مشاهده نمایید.

<< مقالات آموزشی مفید برای یادگیری بیشتر سئو و توسعه فردی >>

چگونه کامنت ها می تواند روی سئو وبسایت تاثیر گذار باشد

آموزش ساخت بک لینک رایگان

سئو تکنیکال چیست

سئو داخلی چیست

سئو خارجی چیست

مشاوره سئو رایگان

ابزارهای سئو

سئو مارکتینگ

استراتژی سئو

آموزش سئو

چگونه کارشناس سئو شویم

سوالات متداول سئو سایت

سئوکار کیست و چه وظایفی دارد ؟

اصول سئو در تولید محتوا

<< مقالات آموزشی مفید برای یادگیری بیشتر طراحی وب سایت و توسعه فردی >>

افزایش سرعت سایت وردپرس

آموزش افزونه wp-rocket

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

GTmetrix چیست

آموزش ساخت سایت چندزبانه

طراحی وب چیست

مسیر طراحی سایت

آموزش استفاده از نقشه گوگل در سایت

آموزش بکاپ گرفتن از سایت وردپرس

مدیر سایت کیست

تشخیص زبان برنامه نویسی سایت

حل مشکل ایندکس نشدن سایت در گوگل

آینده شغلی طراحی وب

افزونه ووکامرس چیست

آموزش اضافه کردن فونت به وب سایت

فونت چیست

گوگل میت چیست

اصول طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی

منبع :

atgo.ir/اینماد/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا